CONFERÈNCIA DIETÈTICA ENERGÈTICA I SALUT A MOLLERUSSA

CONFERÈNCIA DIETÈTICA ENERGÈTICA I SALUT A MOLLERUSSA

QUAN:  DIVENDRES 29 DE NOVEMBRE A LES 18:00H

LLOC:  FUNDACIÓ CATALUNYA -LA PEDRERA- IMPULS SOCIAL, (ANTIC CLUB ST. JORDI)
AV. DEL CANAL SN. AMB EL C/ DOMÈNEC CARDENAL

CICLE DE CONFERÈNCIES I SESSIONS PRÀCTIQUES (NUTRICIÓ I EXERCICI SALUDABLE)

PATROCINADOR : CONSELL COMARCAL DE L’URGELL
FACILITADOR : CENTRE TERAPÈUTIC -CAL SANT-  I ASSOCIACIÓ D’ARTS MARCIALS BELIANES
LLOC :  LOCALS SOCIALS, DE TERCERA EDAT I ASSOC. DE DONES DELS POBLES DE LA COMARCA DE L’URGELL
QUAN :  PRIMAVERA, ESTIU I TARDOR DEL 2013

PROGRAMA RESUM

NUTRICIÓ SALUDABLE, revela els principis de Salut que s’han fet evidents a llarg dels segles a Orient i que s’han adaptat de manera realista al nostre món modern. Són simples i perfectament aplicables per tothom dins la nostra pròpia tradició culinària …

  1. Tot és Energia: energia i 5 elements

  2. Què és estar en bona Salut? Bases teòriques, les substàncies vitals. La font de la vitalitat. El magatzem d’energia: el Dan Tien i l’Essència.

  3. Què és la Nutrició energètica? Alimentar-se no és el mateix que nodrir-se. Menjar ens pot salvar la vida. Nutrició preventiva i curativa.

  4. D’on vénen les malalties? Causes internes i causes externes.

  5. Fisiologia digestiva. Dents, masticació i salivació. El paper de l’Estómac i la Melsa. La Melsa i la funció d’assimilació dels aliments. Aliments per a enfortir la Melsa.

  6. Elements de diagnòstic: com fer-se un bon AUTO-diagnòstic. Les senyals del cos. Signes de salut.

  7. Els aliments i les seves propietats. La vitalitat dels aliments, naturalesa i sabors. Millor ecològic. Perquè necessitem menjar dolç quan tenim ansietat? Eliminació de residus.

  8. Els lípids: els greixos, glúcids: els sucres, pròtids: les proteïnes, els productes làctics els nostres amics …? Fruita i verdura: una assegurança de Salut, Fibra alimentària: un actiu important. Les recomanacions de l’OMS.

  9. Què s’ha de fer? Les principals aberracions alimentàries, els 9 principis de “saber menjar”, les 10 regles de la Nutrició Energètica, com elegir els aliments, la qualitat alimentària, la piràmide alimentària, adaptació a l’edat. Hàbits recomanables. Cuidar la digestió és millorar la vida. Els menjars principals: esmorzar, dinar, sopar. Com utilitzar millor les propietats dels aliments: conservació, cocció, menjar cru o cuit.

  10. Altres qüestions sobre la Nutrició: problemes digestius, diarrea i restrenyiment, obesitat, colesterol, al·lèrgies, celiaquia, intoxicació, depressió, l’alzheimer, insomni, el vegetarianisme, el microones, beure o no aigua, la llet, el sucre, el cafè, el pa … Beneficis corporals, emocionals i espirituals.

     

    Exercici Saludablerevela els principis de Salut dels exercicis físics que s’han fet evidents a llarg dels segles a Orient. La seva pràctica crea una constitució forta i saludable, ajuda a resistir i dissipar les malalties i allargar la vida …

    Els estiraments de les cadenes musculars alliberen el cos de tensions a l’àrea de la columna vertebral i esquena. Els estiraments són beneficiosos per al sistema nerviós ja que redueixen la tensió, l’ansietat i l’estrès. Milloren la respiració abdominal i contribueixen a recuperar la capacitat de sentir el propi cos. El pensament oriental interpreta el cos humà com un sistema integrat, per tant cada moviment implica una coordinació nerviosa, muscular i kinètica. La coordinació nerviosa activa el sistema nerviós central, la coordinació muscular desenvolupa la contracció i distensió de les fibres musculars, i la coordinació kinètica engloba la coordinació espaial i temporal de totes les parts del cos.

    Exercici Saludable, és una sèrie de 8 exercicis amplis i harmoniosos que exerceixen un efecte terapèutic sobre les àrees osteomusculars i articulars de l’aparell locomotor, amb atenció especial a la columna vertebral. També actua a nivell craneo-sacral i exerceix un efecte benèfic sobre els sistemes: respiratori, nerviós, digestiu i cardiovascular. Els exercicis són molt senzills i fàcils d’aprendre i cada persona els adapta segons la seva constitució física o edat.